Page 16 - RSG BÜLTEN 02
P. 16



röportaj - { mart 2014 }





“Giyilebilir sanatın deneysel örnekleri ilk kez görülecek”







bugüne özel günlerde giyilen, özel bir koleksiyonun küratörlüğünü 

ağırlıkta giysiler. Sarayda padişahın yaptım. Farklı networkun

kendisini daha cüsseli gösterdiği oluştuğu bu sergide, benim 

bir giysi. Dolayısıyla kültürümüzde işlerimden de 3 parça ürün yer 
var. Biz de köklerimizde mevcut aldı. Bugün Anadolu Keçeciliği 

olan birtakım kavramları bir araya tekniklerinden yola çıkarak onun 

getirerek giyilebilir sanat ürünleri torunları, oğul vermiş hali ile 

yapıyoruz.
günümüze uyarlanmış biçimini 

yapmaktayız. Geleneksel sanatın 

Geçmişin keçeciliği bugün güncel hale getirilmesi, yaşayan 

kazandığı yeni formla elyaf sanatı tasarımcıların görevidir. Çünkü

olarak hayatımızda. Peki Selçuk biz bugün günceliz, yarın da işimiz 
Gürışık’ın hayatına elyaf sanatı gelenek olacak umudundayız. 

nasıl girdi?
Dolayısıyla yenileme getirmeliyiz. 

Bu işi birkaç keçe ustasından, Aynı geleneksel işi tekrar ederek 

Konya, Afyon gibi bölgelerde tasarımsal doygunluğu sağlayan 

öğrendiğim için Anadolu ürünlere ilgi olmaz. Dolayısıyla 

keçeciliğini tekrar canlandırıp günümüz insanının ilgisini 

yurtdışında tanıtma misyonuyla çekecek ürünleri mecburen

başladım işe. 1980’li yıllarda, bizler tasarlayıp, üretip sunmak 
Anadolu keçeciliği neredeyse yok zorundayız.

olmak üzereydi, son derece kötü 

durumdaydı. Böyle bir tablo ile Sadece elyaf sanatını icra etmekle 

karşısında başladık çalışmaya. kalmayıp, gelecek kuşaklara 

2003 yılında Topkapı Sarayı’ndaki aktarılması için de görev 

sergiden sonra, keçe daha popüler üstlendiniz. Hocalık yönünüz de 

ve dikkat çeker hale geldi. Diğer var.

tasarımcıların dikkatini çekti. Direkt olarak keçe dersi 
İstanbul gibi büyük şehirlerden vermiyorum ama üniversitelerde 

Afyon’a, Konya’ya keçe yaptırmak tasarım ve kavramsal tasarıma 

ve yapmak için farklı tasarımcılar bakış açısı dersleri veriyorum. 

gitti. Dolayısıyla keçeciliğe taze Hepimizin birey olarak yaşadığımız 

bir kan geldi. Bu konuda pek süre içinde arkamızda neler 

alçak gönüllü davranamayacağım. bıraktığımızı düşünmemiz ve 

Çünkü Topkapı Sarayı’ndaki sorumluluk taşımamız gerektiğine 

sergimizin bu gelişimde çok etkisi inanıyorum; derslerimde de 
oldu. Ayrıca sergiye paralel, öğrencilerime bunu göstermeye 

British Museum’da “Yaşayan çalışıyorum. Rönesans’tan 

Anadolu Keçeleri” adlı 48 parçalık
başlayan usta çırak ilişkisinin







16 İTÜ RSG | 03/2014


   14   15   16   17   18