Page 16 - RSG BÜLTEN 02
P. 16
röportaj - { mart 2014 }
“Giyilebilir sanatın deneysel örnekleri ilk kez görülecek”
bugüne özel günlerde giyilen, özel bir koleksiyonun küratörlüğünü
ağırlıkta giysiler. Sarayda padişahın yaptım. Farklı networkun
kendisini daha cüsseli gösterdiği oluştuğu bu sergide, benim
bir giysi. Dolayısıyla kültürümüzde işlerimden de 3 parça ürün yer
var. Biz de köklerimizde mevcut aldı. Bugün Anadolu Keçeciliği
olan birtakım kavramları bir araya tekniklerinden yola çıkarak onun
getirerek giyilebilir sanat ürünleri torunları, oğul vermiş hali ile
yapıyoruz.
günümüze uyarlanmış biçimini
yapmaktayız. Geleneksel sanatın
Geçmişin keçeciliği bugün güncel hale getirilmesi, yaşayan
kazandığı yeni formla elyaf sanatı tasarımcıların görevidir. Çünkü
olarak hayatımızda. Peki Selçuk biz bugün günceliz, yarın da işimiz
Gürışık’ın hayatına elyaf sanatı gelenek olacak umudundayız.
nasıl girdi?
Dolayısıyla yenileme getirmeliyiz.
Bu işi birkaç keçe ustasından, Aynı geleneksel işi tekrar ederek
Konya, Afyon gibi bölgelerde tasarımsal doygunluğu sağlayan
öğrendiğim için Anadolu ürünlere ilgi olmaz. Dolayısıyla
keçeciliğini tekrar canlandırıp günümüz insanının ilgisini
yurtdışında tanıtma misyonuyla çekecek ürünleri mecburen
başladım işe. 1980’li yıllarda, bizler tasarlayıp, üretip sunmak
Anadolu keçeciliği neredeyse yok zorundayız.
olmak üzereydi, son derece kötü
durumdaydı. Böyle bir tablo ile Sadece elyaf sanatını icra etmekle
karşısında başladık çalışmaya. kalmayıp, gelecek kuşaklara
2003 yılında Topkapı Sarayı’ndaki aktarılması için de görev
sergiden sonra, keçe daha popüler üstlendiniz. Hocalık yönünüz de
ve dikkat çeker hale geldi. Diğer var.
tasarımcıların dikkatini çekti. Direkt olarak keçe dersi
İstanbul gibi büyük şehirlerden vermiyorum ama üniversitelerde
Afyon’a, Konya’ya keçe yaptırmak tasarım ve kavramsal tasarıma
ve yapmak için farklı tasarımcılar bakış açısı dersleri veriyorum.
gitti. Dolayısıyla keçeciliğe taze Hepimizin birey olarak yaşadığımız
bir kan geldi. Bu konuda pek süre içinde arkamızda neler
alçak gönüllü davranamayacağım. bıraktığımızı düşünmemiz ve
Çünkü Topkapı Sarayı’ndaki sorumluluk taşımamız gerektiğine
sergimizin bu gelişimde çok etkisi inanıyorum; derslerimde de
oldu. Ayrıca sergiye paralel, öğrencilerime bunu göstermeye
British Museum’da “Yaşayan çalışıyorum. Rönesans’tan
Anadolu Keçeleri” adlı 48 parçalık
başlayan usta çırak ilişkisinin
16 İTÜ RSG | 03/2014