Page 19 - RSG BÜLTEN 02
P. 19









Şöyle bir dezavantajı var; keçe alt 

kültür, kırsal bölge ürünü olarak 

görülür. Eskiden saray da biraz “tu 

kaka” demiş keçeye. Keçe biraz hor 

görülmüş bir malzeme. Günümüzde 

de biraz öyle ama bizim keçemiz

kıl dökmeyen, kokmayan, bakımı 

kolay, yaşanması kolay ürünler 
olduğu için şehir hayatına girebildi 

ve şehirli insanın kullanımına 

cevap verdi.



İTÜ RSG’de giyilebilir sanatın 

deneysel örneklerinin yer aldığı 

bir sergi açtınız. Sergideki 

çalışmalarınız neler?
Bu sergi bizim Ali ile birlikte 

hazırladığımız 4. sergimiz. 

Sergimizin temel amacı farklı

tür elyaftan bir araya gelmiş 

ürünlerin deneyimsel yaklaştığımız 

sonuçlarını paylaşmak. Çoğu, daha 

önce görülmemiş, yapılmamış 

denemeler. Tamamı giyilebilir sanat 
olarak özel ürünler kategorisinde 

piyasaya çıkacak işlerimiz ve ilk

kez görülecekler. Dikişsiz giysiler 

çıkarmaya çalışıyoruz. Japon kâğıt 

katlama sanatı olan origami gibi 

keçenin katlanarak üç boyutlu

hale getirilen şekliyle dikişsiz 

elbiseler hazırladığımız bir ürün 
grubumuz var. Bugün dünyada 

akıllı tekstil denen yanmazlık 

özelliği ya da astronotlar için 

değil. Onlara, daha uzun vadede kullanılan dokuma olmayan 

ve eziyet çekilerek, emek vererek giysilerde de elyaf kumaşlar 

öğrenilebilir bir ortamda çalışmayı kullanılıyor. Bu da keçenin ileriye 

öneriyorum.
yönelik farklı teknolojilere cevap 

verecek olasılıkları bize sağladığını 
Elyaf sanatı hayatın ne kadar 
gösterir ki benim şu anda işin
içinde, hangi ürünler tercih en heyecan duyduğum kısmı 

ediliyor?
bu. En olmadık bambu, muz lifi,







03/2014 | İTÜ RSG 19


   17   18   19   20   21