Page 19 - RSG BÜLTEN 02
P. 19
Şöyle bir dezavantajı var; keçe alt
kültür, kırsal bölge ürünü olarak
görülür. Eskiden saray da biraz “tu
kaka” demiş keçeye. Keçe biraz hor
görülmüş bir malzeme. Günümüzde
de biraz öyle ama bizim keçemiz
kıl dökmeyen, kokmayan, bakımı
kolay, yaşanması kolay ürünler
olduğu için şehir hayatına girebildi
ve şehirli insanın kullanımına
cevap verdi.
İTÜ RSG’de giyilebilir sanatın
deneysel örneklerinin yer aldığı
bir sergi açtınız. Sergideki
çalışmalarınız neler?
Bu sergi bizim Ali ile birlikte
hazırladığımız 4. sergimiz.
Sergimizin temel amacı farklı
tür elyaftan bir araya gelmiş
ürünlerin deneyimsel yaklaştığımız
sonuçlarını paylaşmak. Çoğu, daha
önce görülmemiş, yapılmamış
denemeler. Tamamı giyilebilir sanat
olarak özel ürünler kategorisinde
piyasaya çıkacak işlerimiz ve ilk
kez görülecekler. Dikişsiz giysiler
çıkarmaya çalışıyoruz. Japon kâğıt
katlama sanatı olan origami gibi
keçenin katlanarak üç boyutlu
hale getirilen şekliyle dikişsiz
elbiseler hazırladığımız bir ürün
grubumuz var. Bugün dünyada
akıllı tekstil denen yanmazlık
özelliği ya da astronotlar için
değil. Onlara, daha uzun vadede kullanılan dokuma olmayan
ve eziyet çekilerek, emek vererek giysilerde de elyaf kumaşlar
öğrenilebilir bir ortamda çalışmayı kullanılıyor. Bu da keçenin ileriye
öneriyorum.
yönelik farklı teknolojilere cevap
verecek olasılıkları bize sağladığını
Elyaf sanatı hayatın ne kadar
gösterir ki benim şu anda işin
içinde, hangi ürünler tercih en heyecan duyduğum kısmı
ediliyor?
bu. En olmadık bambu, muz lifi,
03/2014 | İTÜ RSG 19