Page 52 - RSG_MAG_17_RO
P. 52

röportaj - { şubat 2019 }
52 İTÜ RSG | 02/2019
dan Zamana Yolculuk’’ adında, orada uzayı konu aldım. Daha çok hayali konuları, masalları, hikayeleri min- yatürleştirmek hoşuma gidiyor. Me- sela şimdi Leyla ve Mecnun’u yaptım Hüsrev ile Şirin’i yaptım evde asılı. Bu tip hikayeler hoşuma gidiyor, aşk hikayeleri... Bir diğer çalışmam: Sel- çukluların Varkı ve Gülşah’ı oldu. O aslında daha önceden yapılmış duvar fresklerinden alınma ama parçalan- mış bir resimdi. Ben onu aslına uy- gun olarak tamamladım.
Minyatürde kendine özgü bir yak- laşımınız var. Bakış açınızı nasıl tanımlarsınız?
Mesela Kerem ile Aslı’yı yaparken onun özel kısımlarını konu edinmeye çalıştım. Kerem geliyor kızın evine ama Aslı da yukarıdan bakıyor o sı- rada, baba da farkına varmış, Kerem
atla gelirken kapıyı açmış, yani biraz esprisi olan anları yapmaya gayret ediyorum.
Yunus Emre hikayesinde, biliyorsu- nuz kendisi, Taptuk Emre’nin öğren- cisi. Taptuk Emre’nin kızı ile ilgileri var birbirlerine. Yunus aynı zaman- da kuşlarla, hayvanlarla da sohbet edebiliyor. Bu nedenle Yunus’u kuş- larla, hayvanlarla bir arada yaptım ama içinde olduğu bahçe Taptuk Emre’nin evi ve onun bahçesi. Kızı kapıya çıkmış ve Taptuk Emre ile eşi de içerde. Yani eski hikayeleri anla- tan resimler yapmaya çalışıyorum minyatürde.
Çalışmalarınızda sıklıkla karşı- mıza tarihten karakterler çıkıyor. Onları görselleştirirken nasıl bir yol izliyorsunuz?


































































































   50   51   52   53   54