Page 24 - RSG_MAG_17_RO
P. 24

sanat hakkında - { şubat 2019 }
Osmanlı tasvir sanatının nihaî gör- kemli eserleri on sekizinci yüzyılda III. Ahmed (s. 1703-1730) döneminde Nak- kaş Levnî ve Abdullah Buhârî tarafın- dan verilmiştir. İki sanatçının da port- re yapmada usta oldukları bilinmekle birlikte Levnî sadece portreler ile kal- mamış; Osmanlılar’daki son musavver sünnet düğünü kitabı olan Surnâme-i Vehbî’yi (TSMK A. 3593) de resimle- miştir (Resim 15). Levnî’nin padişah portreleri ise Batılılaşma dönemi Os-
manlı tasvir üslûbunun ilk örnekleri arasında sayılmaktadır. Levnî ile aynı ortamda eser üreten bir diğer musav- vir Nakkaş İbrahim’dir ve Surnâme-i Vehbî’nin diğer bir nüshasındaki tas- virler ona atfedilmektedir (TSMK A. 3594). Abdullah Buhârî ise tek figür kadın ve erkek resimleri, kitap kapak- larına manzaralar yapmış; bu kom- pozisyonlar da duvar resimleri olarak yaygınlaşacak bir türün el yazmaların- daki denemeleri olarak öne çıkmştır.
Resim 12:
Yazar Talîkîzâde, Nakkaş Hasan ve hattat, Talîkîzâde, Eğri Fetihnamesi, 1596-1600, TSMK H. 1609, y. 74a (Bağcı, vd., 2006, 182, no: 150).
24 İTÜ RSG | 02/2019


































































































   22   23   24   25   26