Page 6 - Demo
P. 6

sanatçı hakkında - { ekim 2019 }
 Düşündüğünü Görmek;
Oğuz Haşlakoğlu Resmi
İRFAN ÖNÜRMEN - Aralık 2019
Oğuz Haşlakoğlu’nun geçtiğimiz aylarda izlediğimiz ve Ret- ro-inspective adını verdiği sergisi hem resim serüvenine ait genel bir bakış oluşturmuş hem de bu serüven içinde temas ettiği noktaların neler olduğu konusunda konuşmamız için fırsat yaratmıştır. Bu temas noktalarının neler olduğuna geç- meden önce Akademi yıllarından bahsetmeliyim. Sergisinde de gördüğüm Akademi litografi (taşbaskı) atölyesinde baskı- sını yaptığı ve çok sevdiğim işlerinden birini bana hediye et- mişti. Sergisini tekrar düşündüğümde kutusundan çıkartıp bu baskıya bir daha baktım. Gördüğüm şimdiye değin kendi- sini meşgul edecek olan sorunsallarını (geometri, soyutlama, figür) erken bir döneminde belki de en başta ortaya koymuş olduğuydu. Bulunacağı mekanlar, şehirler, ilişkiler kısaca ya- şamına eşlik edecek olan bir resim serüveninin tanığı oldu- ğumu, anlama dair olabilecek izleğin ilk örneğine baktığımı düşündüm. Gördüğüm ise; en yalın halinde bir prizmanın çe- şitli açılardan gösterildiğiydi. Formun en yalın, en kristalize olmuş, en doğru açısının arandığı bu kompozisyon uzun yıl- lar sürecek prizma serisinin önsözü gibidir. Prizma, Oğuz’un peşini hiç bırakmayacaktır. Hatta bir figür gibi ele alacağı, her açıdan incelemeye çalışacağı bu meseleyi bu kadar erken ve net ortaya koymuş olmasını akademiye gelmeden önceki Boğaziçi Üniversitesi Felsefe bölümündeki yapmış olduğu fel- sefe formasyonuna bağlayabiliriz. Belli bir düşünsel birikimle Akademi resim bölümüne gelmişti doğal olarak. Buradan ha- reketle bu erken iş için bir dipnot düşecek olursam; Platon’un, bilinen evrenin kaotik düzeninde, kusurlu bir akılla bile bu- labileceğimiz matematiğin mükemmel düzeninin yattığını ve “hatırlanacak”/öğrenilecek en kalıcı bilginin de bu matema- tiksel formlar olduğunu söylemesi türünden bir argümanın sağlam bir giriş oluşturmuş olduğunu söyleyebiliriz.
 6 İTÜ RSG | 10/2019





























































































   4   5   6   7   8