Page 8 - Demo
P. 8

sanatçı hakkında - { ekim 2019 }
  8 İTÜ RSG | 10/2019
Yeni ruh arayışının elzem haline gel- diği 60’lardaki dönemeçte bir yandan temsil geri gelmiş ve pop sanatı ortaya çıkmış, diğer yandan aşırı formalist ve indirgemeci yaklaşım diyebileceği- miz minimalizm ortaya çıkmıştır. Yo- lun bitmediği görülüyordu ama artık yaşamın özünü arayan, evrenin yapı- sını soyutlama ile bulacağına inanan sanatçı bulmak zordu. Sonuçta günü- müz sanatçıları için referanslar orma- nı genişlemiş, çoğalmıştır. Artık baş- taki saf lığa sahip olmayan günümüz soyut sanatçıları melez yaklaşımlarını çekinmeden ortaya koyabilmekte, çok çeşitli amaçları için istedikleri yerde istedikleri gibi durabilmektedir. Kav- ramsal sanatın etkileriyle de sanatın ne olduğu ya da neyin sanat olduğunun artık tartışılır hale geldiği ortadadır.
Bu bağlamda Oğuz’un ortaya koydu- ğu sanat ile durduğu noktayı değer- lendirebiliriz. Oğuz yeni bir geometri oluşturma gayreti içinde tuval yüzeyi ile ilgili değildir. Bir fikri vardır ve bu prizma ile görünür kılınır. Nihayetin- de prizma üç boyutludur ve o bunu bir uzam içinde varmışçasına, figür gibi ele almaktan kaçınmamıştır. Resim- sel espas içinde imge çok derinde ya da tuval yüzeyine değildir. İmgenin oluşturulduğu ortamın referansları bu dünyaya ait gibidir ya da ışık dolu mis- tik atmosferler yine resim sanatının referanslarıyla okunabilir. Her zaman resmin ortasında ana motifi gibi ele aldığı konusunu resmin içinden çıkan ışık ve renk etkileri ile boyar. Ortaya çıkan sonuç son derece mekânsal bir pentür etkisi taşır. Oğuz resimlerinde































































































   6   7   8   9   10